Flankerend onderwijs voor de PD-T&D
In de afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan het opzetten van een framework voor het flankerend onderwijs binnen de PD. Dit framework is gebaseerd op gesprekken met betrokkenen binnen de PD T&D en andere PD-domeinen. De uitgangspunten zijn: flexibel en gepersonaliseerd leren, de PD'er neemt zelf de leiding bij de invulling, het onderwijs omvat de vier rollen van de PD'er, een mix van generiek en specifiek onderwijs, en de PD'er geeft zelf aan hoe de verschillende onderdelen bijdragen aan de leerdoelen.
Op basis hiervan hebben we een eerste schets gemaakt, waarin de 30 EC (840 uur) uiteenvalt in drie delen:
- Learning Communities (LC's): De kandidaat maakt deel uit van een leergemeenschap waarin gezamenlijk wordt geleerd en gewerkt. Een van deze LC's wordt gevormd door de PD-T&D inspiratiedagen, die vier keer per jaar georganiseerd worden bij een van de hogescholen of een praktijkpartner. Daarnaast kan de PD'er deelnemen aan activiteiten en verdiepingsonderdelen, zoals symposia, conferenties en bedrijfsbezoeken, als onderdeel van andere LC's.
- Standaard Module Programma: Een pakket van modules die iedere PD'er volgt, met onderwerpen zoals datamanagement, ethiek, ontwerpgerichte onderzoeksmethodologie en introductie sleuteltechnologieën.
- Vrije Keuze: Dit omvat onderwijs dat specifiek gericht is op de PD-opdracht van de kandidaat.
De volgende stappen zijn het praktisch invullen en organiseren van de modules in het standaard module programma en de praktische organisatie van de PD T&D inspiratiedagen.
Word lid van de PD-T&D LinkedIn-groep!
Sluit je aan bij onze professionele gemeenschap op LinkedIn en blijf op de hoogte van de laatste updates en discussies.
Doe mee