Oriënteren en voorbereiden op PD-traject
Vijf bijeenkomsten in voorjaar 2024
Wat komt er in de bijeenkomsten aan de orde?
In 2024 starten diverse domeinen binnen het hbo met de professional doctorate (PD). Dit is een nieuw doctoraatstraject dat zich richt op het opleiden van hooggekwalificeerde, innovatiegerichte professionals die goed uit de voeten kunnen met complexe vraagstukken die zich voordoen in de maatschappij en beroepspraktijk.
In de vijf bijeenkomsten gaan we aan de slag met thema’s die spelen rondom de PD, de rollen die je hebt tijdens een PD, begeleiding van een PD en het schrijven van een PD-voorstel. Dit kan je ondersteunen bij het voorbereiden van een aanvraag. Vragen die aan de orde zullen komen, zijn onder andere:
- Wat is een PD?
- Wat moet ik al kunnen om te kunnen starten met een PD?
- Hoe kan ik innoveren in en met de praktijk?
- Welke rollen heb ik tijdens een PD?
- Wat wil ik leren tijdens mijn PD-traject?
- Welke rol heeft praktijkgericht onderzoek in een PD?
- Welke producten moet ik opleveren tijdens een PD?
- Hoe dien ik een aanvraag voor een PD-traject in?
- Wat levert een PD op?
Voor wie zijn de bijeenkomsten?
De bijeenkomsten zijn voor iedereen die potentieel kandidaat is voor een PD, een aanvraag in voorbereiding heeft of zich wil oriënteren op wat een PD is. We organiseren de bijeenkomsten domein- en hogeschooloverstijgend, dus je ontmoet mensen uit de diverse domeinen.
Data, tijd, kosten en aanmelden
De vijf bijeenkomsten van een dagdeel (10-14 uur) vinden plaats op de volgende data:
- 8 februari: live in Utrecht
- 29 februari: live in Utrecht
- 12 maart: online
- Datum volgt z.s.m.: live in Utrecht
- 10 april: live in Utrecht
De live bijeenkomsten vinden plaats bij de Hogeschool Utrecht, Padualaan 99, Utrecht en zijn inclusief lunch.
Verdere informatie
- De kosten bedragen 700 euro per persoon.
- De voertaal van de bijeenkomsten is Nederlands.
- Aanmelden kan tot 1 februari bij Karin Ruiter. Na die datum krijg je meer informatie over de sessies en je voorbereiding hierop.
- Het maximaal aantal inschrijvingen is 20 personen.